Internet Banking
Wszystkim klientom indywidualnych i instytucjonalnych, będących posiadaczami rachunków bankowych, Bank Spółdzielczy w Teresinie oferuje usługę Internet Banking, umożliwiającą dostęp do rachunku i jego samodzielną obsługę przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z dowolnego komputera, posiadającego dostęp do Internetu. Uruchomienie usługi następuje po podpisaniu z Bankiem Umowy o usługi bankowości elektronicznej.

W ramach Internet Bankingu klient ma możliwość:
  • sprawdzenia stanu rachunku,
  • wykonywania przelewów krajowych,
  • tworzenia listy przelewów zdefiniowanych,
  • uzyskania informacji o lokatach,
  • uzyskania informacji o kredytach,
  • składania zleceń stałych,
  • śledzenia historii operacji,
  • wydruku potwierdzenia wykonania operacji.
  • eksportu i wydruku wyciągów,
  • przeglądania i obsługi kart lokalnych i On-line,
  • zarządzania listą kontrahentów.
Operacje wykonywane przez klienta w ramach usługi Internet Banking, rejestrowane są na jego rachunku w czasie rzeczywistym, podobnie jak operacje dokonywane przez Bank są natychmiast widoczne podczas korzystania z usługi.
Usługa Internet Banking to dla klienta nie tylko całodobowy dostęp do rachunku i historii operacji, ale przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu, swoboda dysponowania środkami pieniężnymi bez konieczności stania w kolejkach, bezpieczeństwo dokonywania operacji bankowych, a także tańsze opłaty za dokonywane przelewy.

Po zawarciu Umowy klient otrzymuje:
  1. identyfikator klienta - unikalny numer nadawany użytkownikowi w chwili uruchomienia usługi,
  2. hasło dostępu - klient musi dokonać jego zmiany przy pierwszym logowaniu,
  3. hasła jednorazowe wysyłane w formir komnikatów SMS - niezbędne do autoryzacji dokonywanych operacji bankowych, w celu uniknięcia wykonania zlecenia bez wiedzy właściciela.

Uwaga
Dla zachowania bezpieczeństwa i wygody korzystania z usługi Internet Banking należy stosować następujące zasady:
  • logować się wyłącznie na stronie https://online.bsteresin.pl, wskazując wyłącznie identyfikator i hasło bez dodatkowych danych (np. daty urodzenia, nr PESEL, nr karty, PIN-u, itp.)
  • nie udostępniać hasła dostępu ani listy haseł jednorazowych osobom trzecim,
  • nie udostępniać identyfikatora i hasła logowania oraz innych danych o odpowiedzi na e-mail lub SMS,
  • pamiętać o regularnej zmianie hasła z użyciem kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego,
  • korzystać tylko z jednego okna przeglądarki,
  • nie zezwalać przeglądarce internetowej na zapisywanie identyfikatora i hasła,
  • nie korzystać z komputerów ogólnie dostępnych (np. w kawiarenkach internetowych),
  • nie korzystać z niezaufanych sieci komputerowych,
  • nie korzystać z klawiszy nawigacyjnych przeglądarki taki, jak: Wstecz, Dalej, Odśwież, Zatrzymaj,
  • wobec konieczności oddalenia się od komputera lub kończąc pracę należy bezwzględnie wylogować się z systemu,
  • w przypadku zerwania połączenia (np. z winy operatora telekomunikacyjnego), należy ponownie się zalogować i sprawdzić czy wszystkie dokonane operacje zostały zapamiętane przez system,
  • nie logować się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e-mail - adres strony należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku,
  • dokładnie wprowadzać dane do przelewów w celu uniknięcia pomyłki przy ich realizacji,
  • pozostawiać środki pieniężne na rachunku zezwalające na terminową realizację operacji wprowadzonych jako oczekujące,
  • zawsze używać aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizować na bieżąco system operacyjny,
  • dla zachowania bezpieczeństwa i poufności treści komunikatów wysyłanych SMSem na dedykowany nr telefonu komórkowego przez Bank, np. hasło do autoryzacji transakcji, należy dostęp do telefonu komórkowego zabezpieczyć hasłem, a w przypadku utraty telefonu lub zmiany numeru niezwłocznie o powyższym powiadomić Bank.


Bank Spółdzielczy w Teresinie,  ul. Szymanowska 14,  96-515 Teresin
tel. 046 86 137 87,   046 86 138 25,   fax 046 86 130 32